Even meten wat de nieuwe Maclaren van slot-it allemaal te bieden heeft.
Als eerste het totaal gewicht, 77 gram, dus standaard al lekker licht
En met een kapgewicht van slechts 23 gram is er nog ruimte genoeg om verlichting in te bouwen zonder dat de kap super zwaar wordt.De magneet is in dit model niet voor de show aangebracht. standaard 381 gram, dit heeft hij absoluut niet nodig!
De oude Ninco is iets korter de nieuwe Slot-it is 148,9 mm lang maar dit is volledig veroorzaakt door zijn lekkere kont want de wielbasis is slechts 82,75 mm
De breedte van de Slot-it is net voor de achterwielen 63,99 mm, de achterasbreedte is 61,15 mm en de voorasbreedte is 62,9 mm. Standaard rijd deze slot-it een nette 34 km/h met een erg fijne motor, voorzover je daar een beeld van krijgt bij 380 gram magneet op de handrem.
Door de voorwielen van 9,8 mm breedt en een diameter van 19,85 mm heeft de auto voor een bodemspeling van slechts 0,8 mm. De achterwielbreedte van 10,7mm bij een diameter van 20,20mm geven achter een bodemspeling van 1,6 mm
Oke hij is iets langer dan de Ninco maar ik vind ze met een kont wel erg mooi Met de kappen op elkaar lijkt de wielbasis van de Slot-it net iets korter
Tot slot lijkt de Ninco iets lager te zijn wat natuurlijk altijd gunstig is maar de bodemspeling die de Slot-it standaard heeft heb ik nog nooit gezien bij een Ninco en natuurlijk is de techniek van Slot-it van een heel ander nivo waardoor de vergelijking niet meer correct is.
De breedte van de Slot-it is net voor de achterwielen 63,99 mm, de achterasbreedte is 61,15 mm en de voorasbreedte is 62,9 mm. Standaard rijd deze slot-it een nette 34 km/h met een erg fijne motor, voorzover je daar een beeld van krijgt bij 380 gram magneet op de handrem.
Door de voorwielen van 9,8 mm breedt en een diameter van 19,85 mm heeft de auto voor een bodemspeling van slechts 0,8 mm. De achterwielbreedte van 10,7mm bij een diameter van 20,20mm geven achter een bodemspeling van 1,6 mm
Oke hij is iets langer dan de Ninco maar ik vind ze met een kont wel erg mooi Met de kappen op elkaar lijkt de wielbasis van de Slot-it net iets korter
Tot slot lijkt de Ninco iets lager te zijn wat natuurlijk altijd gunstig is maar de bodemspeling die de Slot-it standaard heeft heb ik nog nooit gezien bij een Ninco en natuurlijk is de techniek van Slot-it van een heel ander nivo waardoor de vergelijking niet meer correct is.
Het is nu nog even uitzoeken of de Slot-it zonder de giga magneet net zo goed rijd of beter dan de Ninco waarna de Ninco en de Slot-it allebei de werkplaats in gaan voor een innerlijke en uiterlijke metamorfose. aan de foto's is duidelijk te zien dat de Ninco al enige veranderingen heeft ondergaan, later meer over de verbouwing want met een standaard auto rijden is niet echt iets voor mij. Voor je het weet sta je naar de verkeerde auto te kijken!
4 opmerkingen:
En dat naar de verkeerde auto kijken daar weet Klaas S dan weer over mee te praten ;-).....
Leuk stuk Leo, mooie duidelijke foto's en een goed verhaal erbij.
Ik ben benieuwd naar het vervolg. Tot zover erg duidelijk verslag.
leuk verslag, ga je em voor de sscn races gebruiken?
Op dit moment hebben wij nog geen team voor het SSCN maar mijn laatste ervaring in Genum als gastrijder met het team van Speedtrack heeft wel goede herinneringen uit het SSP tijdperk opgeroepen. Dus wie weet? Eerst maar eens op bezoek bij Speedtrack 15 Juni 20.00uur aan de Ambachtstraat in Kampen.
Een reactie posten