donderdag 11 juni 2009

Feiten over de Classic

Tijdens de laatste Classic bleek er enige belangstelling voor mijn lijstje met gegevens die ik in de koffer had geplakt dus voor een ieder die het eens rustig wil bekijken even een tipje van de sluier.

- De classic is de afgelopen 3 jaren 8 maal georganiseerd door Frank en Jan.
- De afgelopen 8 edities zijn er 65 verschillende rijders geweest die hebben gezorgd dat er 157 deelnemers zijn geweest.
- De Classic is bij 5 verschillende clubs op bezoek geweest.
- Speedtrack had de meeste deelnemers met 26 rijders.
- SRA had de kleinste opkomst met 12 rijders.
- De Classic heeft zich ontwikkeld tot een race waar je als deelnemers in 3 klasses kan deelnemen waardoor er dus 3 x 3 mensen op het podium komen.
- Er is een prijs voor de beste rookie.
- En er is een prijs voor de winnaar van het Concour.
Alle rijders staan hieronder vermeld met de behaalde resultaten.
Uit een erg lange lijst die Homologatielijst wordt genoemd mag je een auto kiezen waar je mee wil rijden.
Deze lijst staat op www.frankslot.nl bij subcategorie "Classic".
Hieronder kan je zien welke auto's hebben meegedaan en welke auto's al eens hebben gewonnen als we de huidige regels alle 8 races toegepast zouden hebben.

Deze gegevens hebben mij een tijd geleden doen besluiten om te kiezen voor de Fly Ford GT40 waarmee ik vervolgens 2 maal de eerste prijs binnensleepte in de dichte klasse en 1 maal het concour heb gewonnen.
Natuurlijk heb ik nog veel meer gegevens verzameld om te bepalen wat de volgende auto gaat worden.
-Je kan natuurlijk kiezen voor de mooiste auto (persoonlijke smaak)
-Je kan kiezen voor de best presterende auto (maar daar rijden ook de beste rijders mee)
- Je kan kiezen voor de klasse waar de minste deelnemers in uitkomen (als er maar 3 meedoen heb je altijd prijs)
- Je kan gewoon de mooiste auto maken en voor het concour en de lol meedoen.
- Als je echt lef hebt kies je voor een auto die nog niemand eerder heeft geprobeerd tijdens de Classic.

Ik weet nog niet wanneer de volgende classic is maar zal dan zeker met een andere auto komen want de Fly Ford GT40 "Stars and Stripes"heeft alles gewonnen wat er te winnen valt tijdens de twee races die hij heeft gereden.

Maar welke moet het nu worden?
- De Alfa om te proberen Rob en Sebastiaan bij te houden?
- De Porsche 917 om te zien of ik Porscheharry ook zal kunnen verslaan als we met dezelfde auto rijden?
- De Scalextric Corvette omdat ik die wel heel erg mooi vind?
- De Porsche 908 omdat ik nog niets heb gewonnen in de open klasse?

Het zal voorlopig wel blijven bij vooronderzoek waarna in September bij De Bunker de eerste testrondjes gereden kunnen gaan worden.

Nu eerst de zomerstop met weinig slotrace en weinig nieuws.
Iedereen een heel goede zomer gewenst.





8 opmerkingen:

PorscheHarry zei

Leuk overzicht Leo enneh mijn Fly 917K Gulf #2 is nog zeker niet moe gestreden :-)

FRANK103 zei

Goed werk Leo, leuk om te zien hoe serieus je hiermee om gaat!

Ik denk dat ik zou gaan voor een betrouwbare auto waarmee je ook in de top mee kan doen, mooiste auto vind ik een beetje suf klinken en geeft maar weinig voldoening. Het gaat toch om het racen en niet wie de poedel met de mooiste haartjes heeft!

Dikke Leo zei

Porscheharry; dit zal ik zeker mee laten wegen bij mijn keuze.

Frank; Het gaat mij zeker niet om de poedel met de mooiste haartjes want dan zou je strijden om de poedelprijs. maarrrr, het oog wil ook wat! dus misschien maak ik wel weer van een lelijke auto iets moois zoals de GT40.

Steffer zei

Leo, is er ook een prijs voor de lelijkste auto? Geheid dat Frank 'm wint....

FRANK103 zei

Is dat commentaar op mijn bakker joop porsche?

SMAKELOOS HOOR!







Net als die bakker joop koeken?

Ik zal hele mooie achterlichten voor jullie monteren....

:-)

Steffer zei

Koeken moet je eten, niet mee racen...

Dikke Leo zei

Uit het feit dat Steffer meent te kunnen beoordelen dat de porsche lelijk is mag ik concluderen dat hij een enigzins afwijkende smaak heeft.

Volgens velen is geen enkele Porsche lelijk en de combinatie van een mooie Porsche met lekkere koek kan het geheel niet minder smakelijk maken.

FRANK103 zei

@Leo: mijn volgende Porsche wordt dus een Davelaar Porsche, die koeken zijn een stuk beter te verteren!