zondag 14 maart 2010

sleutelklasse- klasse sleutelen

De sleutelklasse bij De Bunker in Drachten is weer een uitdaging geworden. Er komen steeds meer rijders die snelle tijden zetten en het wordt steeds moeilijker om te winnen, dus moest ik ook weer aan het sleutelen.
De meest succesvolle auto is de Slot-it Mac Laren maar ik ben dit seizoen 1 maal verslaan door de slot-it Nissan van Alef, ook Hessel en Arjen kunnen sneller dan de Mac dus een nieuwe bodemplaat moest er komen.
Even zoeken, even bellen en vervolgens een mail naar Guus zodat ik supersnel alle benodigde onderdelen in huis had voor de upgrade.


De sleutelklasse bij De Bunker heet natuurlijk niet voor niets "sleutelklasse".
Zoals te zien is op onderstaande foto mag er erg veel, de regels zijn dan ook simpel. Je moet 4 wielen gebruiken, achterbanden van slot-it P1 t/m 6 max breedte 65 mm
Wat niet verboden is, is dus toegestaan. kap min 25 gram, auto min 80 gram dus bodem minimaal 55 gram.
Om dit gewicht te bereiken mag je best hier en daar iets weg halen, de kunst is om te laten zitten wat wel nodig is.
O, ja De Bunker, ook wel het magneetje genoemd rijd natuurlijk wel met magneet.
Positie en aantal vrij en dit seizoen slechts 150 gram als maximum.
afgelopen vrijdag was het erg spannend maar ik kon door een beetje pech van de anderen nog met een redelijk verschil winnen, er waren ook slechts 12 rijders. Na de race de nieuwe bodem maar eens testen, hij is wel heel erg snel. Een halve seconde sneller dan de oude dus weer iets gewonnen, met een 8.635 was ik tevreden tot dat Arjen de NSR Mosler op de baan zetten, hij is met 8.366 nog weer sneller dus nu is het een kwestie van optimaliseren en goed rijden want de snelste ronde heeft bij ons zelden de overwinning gebracht.
6 van de 7 gereden races heb ik gewonnen maar er moeten nog 5 goede resultaten bij om kampioen te worden.

9 opmerkingen:

arnaud zei

valt er nog wel wat te sleutelen als je zoveel van een auto weg haalt? ;-)

Maar ff serieus, valt de stevigheid niet weg nadat je zoveel van de bodemplaat weghaalt.

PorscheHarry zei

Arnaud heeft daar wel een punt. Wat heb je overigens voor exotische motor aan die superflexibele kabeltjes gesoldeerd? Het lijkt me overigens wel een leuke klasse, zo'n sleutelcompetitie.

HenkG zei

...alleen die magneten...

Steffer zei

Shark 30....dat gaat hard!!

Dikke Leo zei

Arnaud; Je moet natuurlijk wel weten wat je weg mag halen. stevig genoeg want de oude plaat draaid al 2 seizoenen mee.
PorscheHarry;30.000 toeren gewoon 12 volt op de baan en gaan, leuk is het zeker.
HenkG; met magneet geeft net iets meer en is zeker niet makkelijker.
Steffer; Yep, dat gaat heel hard maar dat mag ook op onze snelle baan. 42km/h op de speedchecker, ze gieren er over op het rechte stuk, langzamer kan niet want dan trekt hij de neus omhoog ;-)

Danny zei

"Wat niet verboden is, is dus toegestaan."
lijkt wel of je een belg bent;-)

De Nissan die je verslaan heeft is dit de nieuwe Nissan of één van de oude reeks?

Dikke Leo zei

Danny; Ik ben verslaan door een oudere man met een oudere nissan. En de quote is een parodie op de Classicregel "wat niet is toegestaan, is dus verboden". ;-)

Danny zei

Oei, Leo het gaat dus bergafwaarts.
Met een nieuwe Nissan had ik nog begrip getoond.
Dan is het inderdaad tijd om nieuwe onderdelen te laten aanrukken.

Anoniem zei

Sorry for my bad english. Thank you so much for your good post. Your post helped me in my college assignment, If you can provide me more details please email me.