vrijdag 9 juli 2010

Formula Dremel Deel 3



Na mijn vorige deelname aan de Formula Dremel Challenge had ik wat foto's gemaakt van een Caterham die op het circuit van Spa Francourchamps zijn rondjes had gereden. Daarna ben ik gelijk begonnen aan de bouw van de Caterham voor het geval dat er ooit weer een pinewood race zou zijn in europa ;-)
Natuurlijk was de auto al wel klaar en hebben trouwe bezoekers van mijn blog hem al eerder gezien maar voor de inschrijving heb ik de auto eerst even gekeurd. De maximale lengte van 17,8 cm was geen probleem maar de maximale breedte van 7 cm was erg krap. Na een kleine aanpassing kwam ik op 6,95 waarmee hij binnen de regels is. De minimale bodemspeling van 1,2 cm zou geen probleem moeten zijn maar ook hier een kleine modificatie omdat de remlichtvoorziening onder de auto uit steekt. Tussen de wielen 4,4 cm is zeker geen probleem want door de extra breedte gaat de Caterham wijdbeens over de baan. Het gewicht is puur tuning met lood dus dat is eenvoudig te stellen.

Ik heb nog serieus overwogen om een mercedes te maken maar het is erg warm op zolder en ik wil zeker niet te laat zijn met de inschrijving. Buiten dat om moet ik bij Mercedes altijd denken aan mijn duitse BMW rijdende collega die altijd zegt "Wen ich ein Mercedes Fahren will nimm ich mir ein Taxi". Maar enig research naar de silberpfeil heeft mij wel geinspireerd dus wellicht voor de volgende??

4 opmerkingen:

Anoniem zei

In 2008 deed ik ook mee en zag dat de auto die won gemodificeerde of compleet andere wielen had (zoals jij ze er nu ook onder hebt). Staat in het nieuwe reglement dat de originele wielen en assen moeten worden gebruikt (nog even aan werken Leo!)

PorscheHarry zei

Ik heb 'm idd al eens mogen bewonderen (incl. verlichting en 9V onder de motorkap). Hopelijk pak je dit jaar de winst, de auto is er mooi genoeg voor.

FRANK103 zei

Mooi hoor!

En zo'n BMW rijder is alleen jalours, een BMW namaken lukt je niet want zo'n blauwe oliepluim die altijd achter zo'n hok hangt lukt je niet met de dremel!

Dikke Leo zei

Anoniem;In de regels staat "De wielen en de assen moeten bij iedere wagen hetzelfde zijn". Modificatie is dus nog wel toegestaan!? Ik heb de originele wielen en assen gebruikt maar voor de zekerheid reserve wielen mee.

Porscheharry: Ik heb al veel positieve reacties gehad en de rijeigenschappen zijn beter dan de vorige die 2 jaar geleden 3e is geworden dus er is een kansje.

Frank 103: Een BMW namaken is absoluut niet aan de orde geweest, de uitdaging is om iets moois te maken!