zondag 10 april 2011

10-04-2011 Mijn laatste race bij Speedtrack aan de Ambachtstraat

Een race bij Speedtrack in Kampen
Een race met mooie auto's bij Speedtrack in Kampen.
Voor mij de laatste race op de huidige locatie want Speedtrack gaat weer eens verhuizen, alle sporen zullen wederom uitgewist worden maar de herrinnering blijft aan die baan met zijn lach en af en toe een traan. 


Ook deze maal mooie auto's








Zoals vaker bij dit soort races waren de auto's ingedeeld in meerdere klasses die gewoon tegen elkaar strijden op de baan. Er was een touring klasse waarin 50 gram magneet is toegestaan, er was een topklasse met slot-it en NRS auto's maar het mooist vind ik de modified. De klasse waarin je met echte klassiekers van klassieke merken als Fly en scalextric mag rijden, met auto's waaraan enorm veel gesleuteld mag worden om competitie te kunnen bieden aan de topklasse.


Een echte Classic, soms kan je je enthousiasme ook overdrijven.






Voor de deur staat al een reclameobject voor het volgende evenement waaraan ik deel ga nemen. Ik weet niet van wie deze scooter is maar het is wel een echte liefhebber van het landelijk bekende evenement.
Sommige zag je nog net vertrekken
 Bij Speedtrack was de primeur, de eerste GT-40 van Slot-it tijdens een wedstrijd en hij was gelijk winnaar tussen alle NSR en Fly auto's. Een echte aanwinst voor slotracend nederland.
De primeur... Slot-it GT40 en de mooie Golf

Een verdwaalde Porsche completeerde het veld met opvallend veel GT-40 uitvoeringen, NSR,Slot-it, Fly,  Mooi, Mooier, Mooist.
Tegenstanders? nee! samen lekker rijden

De pechvogel van de dag was Johan, regelaar?, sleper? draadje los? draadbreuk? alle remmen los want daar komt Johan.
Sommige enthousiastelingen hebben ergens een draadje los ofzo...

Maar ondanks alle pech was Johan aan het eind 3e achter Jan die net voor mij wist te winnen in de modified klasse. 


De verschillen worden steeds kleiner maar Joop wist weer te winnen
Ik moest even denken aan het plaatje; Je wordt ouder papa, geef het maar toe. De verschillen worden kleiner en de jeugd komt er aan. niet op de foto maar voor mij de absolute topper deze dag....De 12 jarige Brian die net buiten de prijzen viel en 4e was deze dag, Dat belooft nog wat voor de komende jaren.
Sport verbroedert.Lekker touren.

Hans was deze dag de ADHDér die naar de overwinning stuiterde in de Touring klasse, Slot-angels zijn goede banden maar de 19x10 is absoluut niet rond en voor verbetering vatbaar.
Hier kom ik echt nooit weer

Speedtrack bedankt!
Dit was voor mij de afscheidsrace van dit clubgebouw en van deze baan.
Ik wens Speedtrack heel veel energie voor de verhuizing en de opbouw van de nieuwe baan op alweer een nieuwe locatie.
Ik ga ervan uit dat we allemaal uitgenodigd zullen worden voor de inmiddels klassieke traditionele openingsrace.
I'll be there

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Leuk verslag Leo, met verrassende teksten en foto's, heel creatief gemaakt.

Was weer een gezellige dag in een zeer sportieve sfeer (zoals bij Speedtrack gebruikelijk), diegenen die er niet waren, hebben wat gemist, maar krijgen in het najaar, een herkansing, bij de openingsrace op de nieuwe locatie.

Roel

PorscheHarry zei

Leuk verslag Leo en mijn afscheidsrace op de huidige Speedtrackbaan zal 8 mei worden. Het is net of steeds mooiere auto's op de baan verschijnen in tegenstelling tot de vele Alfa's en Ferrari's een jaar of wat terug.