maandag 9 april 2007

McLaren F1-GTR


Hij komt er aan.
Hij is besteld.
Hij is binnen 14 dagen leverbaar!
http://www.myslotcar.de/ kijken bij Slot.it / McLaren
http://www.frankslot.nl/ Ook voor alle slot.it auto's en onderdelen evenals veel andere merken.

Er staan altijd een aantal slotrace auto's op mijn verlanglijstje, maar dit specifieke model is absoluut de nummer 1. Deze specifieke versie van de long tail McLaren F1 GTR is een replica van de auto zoals hij te zien was tijdens het Good wood festival of speed in 2005. Het is een racewagen die omgebouwd is tot straatversie.



De long tail McLaren was eerst een racewagen, gebouwd om aan de stijgende vraag te voldoen, en om te concurreren met de Mercedes CLK GTR en de Porsche 911 GT1. De short tail versie raced al vanaf 1995. En is het succesnummer van Ninco, waarmee ik ooit mijn eerste race ook ben begonnen.De McLaren F1 GTR in mooi oranje.
In totaal zijn er 10 Long tails gebouwd voor de race. McLaren was verplicht om 3 productie modellen te bouwen waarbij ze het GTR ‘97’ bodywork moesten gebruiken. Deze auto’s werden bekend als de F1 GT, waarvan er slechts 3 zijn gemaakt. De 1997 auto’s worden de Long tails genoemd vanwege hun uitgerekte bodywork, wat het meest opvalt aan de achterzijde van de auto.



De Slot it versie is een natuurgetrouwe copy van het origineel alleen mis ik iets aan de neus voor de voorwielen zoals op de foto van het origineel te zien is.


De kleur is geweldig al is het op de foto’s iets minder duidelijk te zien.
De plastic body is van een kwaliteit die we van Slot it gewend zijn en de detailering is erg mooi. Het interieur is volledig aanwezig en de auto is uitgevoerd als inliner. De achterwielen zijn de veelgebruikte 17mm x 10 mm aluminium terwijl de voorwielen de 17mm x 8 mm plastic uitvoering zijn. Door de nieuwe inserts krijgt de auto de natuurgetrouwe uitstraling. De banden van de P serie die er standaard onder liggen moet je zuinig op zijn want die rijden volgens de eerste berichten erg goed.


Tijdens een test in Australië is de auto nadat de magneet is verwijderd en de banden zijn geschuurd, op de baan gezet. Er werd gereden op een houten baan. De tester heeft nog nooit een beter gebalanceerde auto mogen testen en de ronde tijden waren dan ook verbluffend goed. De auto maakte geen overbodige drifts en lag erg strak op de baan, vooral het bochtengedrag was erg positief gezien het feit dat de meeste magneetloze auto’s nogal wat lood nodig hebben om dit te bereiken.

Deze chassisfoto laat de offset motorhouder en het kroontandwiel zien. Slot it schijnt nu ook overgestapt te zijn op de meer gangbare 9/27 tandwielverhouding. Op de foto staat de 25000 rpm V12 motor terwijl de standaard voor alle nieuwe modellen de nieuwe generatie 21500 rpm uitvoering standaard is geleverd. Natuurlijk zijn, zoals we van Slot it gewend zijn, de siliconen kabels netjes weggewerkt langs het chassis waardoor de sleperschoen ook zijn zelfcentrerende werking krijgt. De auto weegt 77 gram.


Puur ter vergelijking nog even een foto waarop de Ninco en de Slot it naast elkaar staan. De Ninco ziet er nog steeds erg goed uit maar is duidelijk te breed. De Slot it is veel beter op schaal.


Conclusie: Snel reserveren want hij zal binnekort leverbaar zijn, voordat je het weet is hij uitverkocht, en ik ben er van overtuigd dat deze auto geen miskoop zal zijn.Als je niet op tijd bent is dit het enige wat je nog zal zien.


Het volledige verslag is in het engels te lezen op:

http://www.armchairracer.com.au/Reviews/Review.htm

4 opmerkingen:

willem s zei

Is weer een om te hebben dacht ik zo !!!!

FRANK103 zei

Mooie kar, maar er komen zoveel mooie auto's uit....

Overigens vond ik de Ninco versie niet bijzonder fijn rijden (zonder nabewerking), beetje erg nerveus. De NSX is al een stuk beter.

roland zei

dit is echt een hebber.

Freddy zei

is al weer besteld :-)