zondag 22 juli 2007

Van Ninco naar Fleischmann

Al een jaar of 8 heb ik een Ninco baantje waar ik mij prima mee kon redden, al was het verschil tussen de Ninco thuisbaan en de Fleischmann clubbanen wel erg groot. Dus de laatste jaren werd het verlangen naar een Fleischmann steeds groter.

















Dus een beetje rond gevraagd en verschillende aanbiedingen vergeleken, maar nooit de knoop doorgehakt tot dat Willem belde met een aanbod: 100
standaard bochten voor 15 euro. daar kan je mee door de bocht gaan. Dus het begin was er en
Willem had ook nog wel 30 rechte baanstukken en een startstuk in de aanbieding waardoor ik een beetje een start kon maken.


















Eindelijk moest de Ninco maar op Marktplaats, een paar oude auto's erbij en nog een paar andere er los bij op gezet om de nieuwe aanschaf enigsinds te bekostigen. Het eerste bod is al binnen en het ziet er goed uit.

Als een echte makelaar lette Willem op de aanbiedingen omdat ik natuurlijk ook nog buitenbochten en korte passtukken en binnenbochten nodig heb om een compleet circuit te leggen. De buitenbochten zijn erg moeilijk te vinden en zijn erg duur.... Binnen 24 uur kwam er al weer een telefoontje van Willem, hij had een optie en vroeg zich af of ik belang had bij 14 buitenbochten en nog wat passtukjes en een stuk of 10 rechten ook zaten er nog een trafo, brugpijlers en hekjes bij.
Dus komende week weer een doos vol erbij want de prijs was redelijk.
Ik had niet verwacht dat het zo snel zou gaan want ik kijk al maanden op marktplaats naar buitenbochten waarbij ik 15 euro per baandeel wel erg veel vind.
En zonder buitenbochten vind ik ook niet leuk.
De rechte stukken komen altijd van pas want je gaat buiten bouwen omdat je binnen niet genoeg ruimte hebt, dus dan moet je wel genoeg baandelen verzamelen om buiten ook iets speciaals neer te kunnen leggen.
Zo zie je maar, het ene moment praat je nog ergens over en twee dagen later is het al geregeld.


















Natuurlijk was mijn testrijder bereid de eerste rondjes te testen op de nieuwe baan.

Er moet nog veel gepoetst en getest worden maar het ziet er erg leuk uit, en de auto's doen eindelijk wat ze bij de club ook doen.

3 opmerkingen:

Willem S zei

Heej dat is snel gegaan, nu al een baan liggen.
Dat doe ik je zo snel niet na!!!
En zo te zien is er al een iemand die er een boel plezier aan beleefd ;-)
Binnenkort de buitenbochten er bij en het huis ligt vol....
Ach is je vrouw ook weer blij dat je eens wat te doen hebt.
Begreep dat je je de laatste tijden zo verveelde ;-)
Veel plezier met je mooie baan, misschien nog meer foto's van het geheel ?

Anoniem zei

Ziet er goed uit! Volgende stap is hout? Misschien heft Willem ook al wat plaatjes MDF voor je en een freesmachine....

Willem S zei

Ik bijt regelmatig op een houtje dus da's zo geregeld ;-)