zondag 5 augustus 2007

Classic race 2

Tijdens een bezoek bij Speedtrack op 27 juli hebben we de Ford GT 40 getest voor de classic race. Al snel was duidelijk dat het rijden zonder magneet een uitdaging is voor iemand van De Bunker, de club die ook wel "Het magneetje" wordt genoemd.

Wij hadden dus al snel door dat we een andere auto zouden moeten proberen omdat de Ford erg veel werk nodig heeft om te gaan rijden alsof hij een magneet heeft.

Test mislukt.?.

Toen maar even met de MacLaren gereden die ik binnen de regels van de club had omgebouwd.

De auto rijd erg lekker en al snel kwamen er rondetijden van 11,5 (baan 1) en 11,2 op de klok terwijl het ronde record op dat moment een 10.36 is. Die avond was er 1 rijder sneller, dit was Roel die een 10,9 kon rijden met zijn MacLaren.

Het verschil.......Hij rijd met een sidewinder en???????? In het kader van Slotracepromotie mocht ik een paar rondjes met zijn auto rijden. Hiervoor mijn dank.

Al snel was ik enigsinds gewend aan de sidewinder en baande mij een weg over het bochtige circuit waar constand een 10,8 op de klok kwam met als uitschieten een 10.712.

Dus heb ik sidewinder onderdelen besteld bij Frank!

Daarna topoverleg met Willem en Frank en op maandag waren we er uit, de Ford mag weer op de plank en we gaan verder met de Sloter.............waar we eerst nog voor de Lola wilden gaan heeft enig advies van Frank ons overgehaald het met de Ferrari te gaan proberen.

Maar dan wel gelijk de racing, omdat die voorzien is van MB aluminium velgen voor en achter en een MB motor.

Maandag besteld en dinsdag al in huis evenals natuurlijk de sidewinder motorsteunen, meerdere tandwielsets, P2 bandjes en de beide Sloters. Dat is snel. Bedankt Frank
Die witte vlek op de zijkant van de Ninco golf is de Sloter Ferrari nieuw uit de doos, is dit nou wat ze laag bij de grond noemen, platvloerser kan bijna niet.Dus kan mijn vaste testrijder aan de bak, de auto is op het thuisbaantje uitvoerig getest en na enig aanpassen was al duidelijk dat deze auto goed gaat rijden.
Hij is veel te licht maar kenners weten dat ik geen probleem heb om zwaarder te worden. Dus callorierijk voer (lood) bracht het miniracertje op een acceptabel gewicht.Na enkele rondjes ook maar gelijk de voorgeschreven P2 en nieuwe (MB) slepers geplaatstDaarna was het tijd om op 4 augustus om 8.45 naar Drachten te gaan zodat Willem ook zijn auto kan gaan testen en we de eerste rondetijden kunnen laten noteren.
De auto's zijn erg snel en we moeten wel weer even wennen zonder magneet, dus plaatsen we lood zodat de auto rijd alsof hij een magneet heeft.
Na de nodige klappers en pechgevallen waren we eindelijk op de goede weg. Dus maar eens van auto gewisseld,..........Weer een beetje aanpassen en toen van baan gewisseld om een scherpe rondetijd te laten noteren.Dat Willem en ik aan elkaar gewaagd zijn blijkt wel als we de rondetijden bekijken, het verschil is de hele dag minimaal en toen we om 12.45 besloten om de kwalificatie te stoppen was het duidelijk.
We waren van een 13.4 naar een 11.5 gegaan en het onderlinge verschil was 0,003 seconden in het voordeel van Dikke Leo die even in de baan van Willem mocht rijden.
Komende weken zal Willem dus in training gaan en ben ik niet meer welkom op de baan. 11.539 is nu het record op Emeraldracingtrack in de klasse zonder magneet. De auto gaat erg goed en rijd inderdaad alsof hij een magneet heeft. volgende keer maar eens een andere motor proberen want 34kmh is erg snel op een bochtige baan.

2 opmerkingen:

Willem S zei

Ik zal me afzonderen en me volledig weiden aan het slotrace gebeuren :-)

MJ zei

Als je nog wilt testen op Fleischmann: woensdag komen HenkG, Porsche Harry en Gerard bij mij racen. Jullie zijn uitgenodigd! Stuur maar een mailtje via 'Contact' op mijn weblog.