zondag 31 augustus 2008

Dremel Derby Car design race


Na een tip van Willem S een bonnetje ingevult waarn ik bij de Praxis in Drachten dit pakketje kon ophalen om deel te nemen aan de Dremel Derby.
Na openen bleek het pakketje een blokje hout, en set wielen en wat Dremel gereedschap te bevatten.
Natuurlijk waren er ook de nodige papieren met regels.
Opdracht: maak van dit blokje hout een race auto
Max lengte: 17,8 cm
Max breedte 7 cm
Max bodemspeling 1,2 cm
Min afstand tussen de wielen 4,4 cm
Max gewicht 142 Gram
Metaal of hout mag worden toegevoegd.
De bijgeleverde wielen en assen moeten worden gebruikt.
Verder was er een beschrijving hoe je het kan doen, dus beginnen maar.
Eerst een voorbeeld, een classic slotcar.

Een beetje tekenen en een beetje schuren.
Natuurlijk grondverf
En daarna een beetje kleur.
Van alles wat samengevoegd tot de basis van de Derby.
Samen op de baan, na een dikke week schuren slijpen en verven is hij dan eindelijk klaar.
Al had ik liever iets meer tijd gehad voor een echte perfecte uitvoering.
Het is de eerste poging waarmee ik menig Dremel tool heb kunnen uitproberen. Natuurlijk was ik al bekend met Dremel maar het hout bewerken met Dremel is toch wel een vak apart.


De foto is ingestuurd waarmee ik officieel samen met testrijder Raychel nu deelneem aan de Dremel Derby race.
Als we geselecteerd worden gaan we 5 oktober naar het circuit van Spa Francorchamps. Tijdens de Superfinale worden zowel de snelheid als de creativiteit van de wagen in acht genomen. De winnaar ontvangt een VIP arrangement voor 2 personen naar de GP van Monaco 2009

5 opmerkingen:

Willem S zei

nul reacties is ook zo kaal ;-)

Dikke Leo zei

Als reactie op de reactie deze reactie zodat ik 2 reacties heb

FRANK103 zei

Gaaf, kan je dat bij elke Praxis bestellen? En is het ook bedoeld als slotraceauto? (stroomafnemer, motor etc)

En: mag het ook met een Kinzo?

Dikke Leo zei

Het is geen slotraceauto,
http://www.praxis.nl/Acties/Dremel%20Actie
staat alle info met videobeelden etc.
En natuurlijk mag het ook met kinzo maar de sluitingsdatum was 31-08-2008

Anoniem zei

Hoi Leo,
je hebt die auto dus nagebouwd van een slotcar...nou in ieder geval goed gedaan.
En vandaag was je te snel naar huis gereden hoor. Want je viel in de prijzen. Je had de derde prijs, een bekertje en een of andere set van Dremel en bij de uitgang kreeg je ook nog een mooie sporttas met goodies en een medaille. Nou ja, hopelijk voor jou sturen ze die nog na!
(Mijn rode auto was 2e en die van mijn broer -de dremel- was 1e)
groet,
Jos Antens