zondag 4 januari 2009

De Bunker gaat klassiek

Dat ik de Classicraces leuk vind is bij mensen die mij kennen wel bekend.
De renstal Classics bestaat inmiddels uit 4 exemplaren die aardig aan elkaar gewaagd zijn.
Het eerste project was de Spiderman Sloter Ferrari 10,892 sec

De GT40 van Frank gekocht haalde na een update 10,745 Bedankt Frank!

De Slot-it Samson Ferrari haalde een 10,595

De laatste aanwinst, De American GT40 met NSR tuning 10,556
Met dank aan Frank die de techniek heeft verkocht waardoor ik eindelijk over de drempel durfde te gaan met een echte Classic.

Het bestuur van De Bunker heeft na een uurtje proefrijden met en zonder magneet met de Alfa's besloten om Classic te gaan en de renstal van 3 Alfa's uit te breiden met 2 Ferrari's.

Zonder magneet

Dus mocht ik weer sleutelen. De Ferrari's had Willem nog liggen dus die konden gelijk mee.
Alles even gelijk gemaakt aan mijn Samson uitvoering en rijden met de bak.
10,668 met een nieuwe auto, als dit een beetje ingelopen is moet het goed gaan. O ja, de bandjes zijn gelijk vervangen door 19x10 P3 van Slot-it.
Het lijkt wel of er een Classicrace is gehouden op zolder, in totaal zijn er 9 auto's getest deze dag waarbij het er om ging de auto's voor De Bunker goed te krijgen.

Mooie plaatjes maar ook mooie tijden.
Door de tips van Joop vd Zee waren de Alfa's snel omgebouwd.
Alfa1 10,843
Alfa2 10,734
Alfa3 10,735
Ferrari 4 10,668
Ferrari 87 10,480
Allemaal binnen de regels van de Classic zoals deze georganiseerd wordt door Frank en Jan.

De uitschieter van de no 87 is simpel te verklaren.
Omdat deze geleverd werd met een slechte motor heb ik ervoor gekozen mijn bodemplaat beschikbaar te stellen voor de club Deze motor is natuurlijk na 2 races al lekker soepel en dit was duidelijk te voelen en te zien op de PC.

De slechte motor gaat terug via Willem en daar krijg ik wel een keer een nieuwe voor.

Maar nu had de Samson geen bodemplaat meer, dus nog maar even verder sleutelen.
De nieuwe bodemplaat is voorzien van alle standaard onderdelen waarna een nieuwe Rooie NSR Shark is geplaatst met 12 tandjes op de as.
Na enige aanpassingen op de regelaar om dit beest in de hand te kunnen houden op de moeilijke baan lukte het om een 10,209 te rijden .
3/10 sneller dan hij ooit heeft gereden en nu wel weer sneller dan mijn GT40.
De auto is supersnel en stabiel en zal op een snelle baan waarschijnlijk super gaan.
Op mijn kleine baantje van 27 meter is de snelheid bijna niet te houden door de vele bochten.






Komende vrijdag moet ik de 5 auto's afleveren bij De Bunker waarna we eens serieus gaan kijken hoe de Classics rijden bij De Bunker.

En natuurlijk ga ik nu verder met de ontwikkeling van de GT40 want die moet nog verder verbeterd worden om de tijd van de Samson weer te evenaren.

Willem wil nog steeds beginnen met de Lola T70 en de Porsche 917 staat bij mij nog op het verlaglijstje. Om te kijken welke dichte auto het best is kan dan mooi de GT40 als referentie dienen.
Bij De Bunker heeft de GT40 al 13.0 laten zien maar als we straks allemaal met de Classics rubber neer gaan leggen wordt dit zeker nog sneller.

Wanneer is de volgende Classic??

I'm ready when you are.

En De Bunker gaat nu serieus meedoen.

Inmiddels uit zeer betrouwbare bron vernomen dat de kans groot is dat ook bij De Bunker een Classic gereden gaat worden in 2009.

Als de datum bekend is laat ik het wel weten.

2 opmerkingen:

PorscheHarry zei

Jammer dat jullie te ver weg gelegen zijn om eens wat testwerk te verrichten. Ik ben met twee Porsches 917K bezig om die te prepareren voor de komende Classic Cup. Mooi startveld overigens, vooral omdat het bijna allemaal 'one of a kind' is. Blijf gerust in de open klasse racen hoor, dan maak ik tenminste nog een beetje kans :-)

Willem S zei

Dat ziet er goed uit Leo.
Mooie tijden en lekker dicht bij elkaar.
Komende vrijdag eens even lekker racen tegen elkaar ;-)