dinsdag 3 november 2009

De Classic bij Slipstream

Deze maal waren de Classicrijders te gast bij Slipstream.
John en Alphons waren om 5.30 uur uit Delfzijl vertrokken om mij vervolgens om 6.00 uur op te pikken bij Leek.
Het was mistig en een erg spannende rit maar we waren zo vroeg dat er zelfs nog tijd was voor een kop koffie.





Ik was helemaal gelukkig (voor de race) toen ik een enorme lichtreclame zag van Lucky Strike. Kwaliteit herken je direct.



Ik heb slechts een paar foto's gemaakt maar er waren prominente Bloggers aanwezig om mee te werken aan een volledig fotoverslag.
Op deze foto Frank 103 http://www.frank103.blogspot.com/
Even later alweer een bekende blogger, Porscheharry in actie
Niet kunnen betrappen maar wel aanwezig was ook http://twenttrack.blogspot.com/

Na een mislukte training waar ik de bekende Fly Ford GT 40 aan puin reed moest ik verder met de Porsche 908.
Het was een zeer mooie omgeving op en om de baan.





Mijn auto klonk niet best dus nog maar wat foto's van langs de baan. en op het allerlaatste moment nog even een ander tandwiel gemonteerd.










Onder het toeziend oog van zeer veel publiek ging mijn 908 rond als een varken die naar het slachthuis werdt afgevoerd.
Het was een kansloze missie dus van de baan en sleutelen terwijl de rest verder reed, na ruim 4 minuten kwam ik terug.
Tip: tandwiel op de achteras van een Fly is 19mm en geen 18 grrrrrrr.

Tijdens de pauze maar even relaxen in de aanwezige accomodatie die gelukkig 24 uur per dag geopend is.
Daarna het tweede deel van de race die wel erg goed verliep.








Er waren ook erg veel mooie auto's op de baan en persoonlijk vond ik het eerste optreden van de nieuwe klasse zeer goed, vooral de Fort Caprioli vond ik erg mooi.
Steffer viel in de prijzen en komt mischien mede daardoor nog eens tijdens een classic om te laten zien wat hij kan










Ook Frank 103 die je onder deze naam niet kan vinden in een telefoonboek terwijl het toch echt zijn naam is, viel in de prijzen en had het erg naar zijn zin.
O,ja er was ook nog een einduitslag, maar belangrijker voor de meeste rijders was deze keer het eindresultaat.
We hebben met 26 deelnemers een erg leuke dag gehad bij slipstream, zijn gastvrij ontvangen en tevreden weer naar huis gevaren waar we wonder boven wonder veilig aankwamen.
Slipstream bedankt! het was de moeite waard en zeker voor herhaling vatbaar.













6 opmerkingen:

PorscheHarry zei

Wel jammer van het chassis van de Ford, heb je nog een reserve? Bij De Bunker hoop ik ook weer aanwezig te kunnen zijn, dus wie weet tot januari 2010.

Dikke Leo zei

De organisator (Frank) is erg snel, ik heb inmiddels al een nieuw chassis ontvangen van Frank. Ik reken op jullie komst naar De Bunker in Januari 2010.

Danny zei

Vier verschillende blogs, vier verhalen met andere accentjes, vier maal knappe foto's met vier verschillende mensen tesamen rond één fantastische baan.
We worden weer verwend!

RoeBo zei

Goed te horen dat je Ford GT40 weer gerepareerd kan worden, dat blijft een snelle auto.

Tja, en bij de Bunker ben jij " the man to beat".
Zal weer een leuke dag worden in januari.

Steffer zei

Leuk verslag en ik kom zeker naar de Bunker want ik krijg honger in een volgende prijs....

Je wapen om de andere deelnemers doof te krijgen is mislukt! Wat is je troef in de Bunker?

En mocht je je nog vaker vervelen mag je mijn blog ook tussen je links zetten...hahahaha....

FRANK103 zei

Mooi verslag Leo. Ik ben al bezig met de voorbereidingen voor Kampen en Drachten. Een XLR plug aan mijn slot-it regelaar en misschien toch zo'n flyslot ferrari 1965 (zie vanalleswat) met veel slot-it onderdeeltjes. Je gaat het zien (en als het even meezit, vooral de achterlichten!)