De zwaar gehavende maar succesvolle GT 40 is weer eens uit de koffer gehaald om te kijken of hij na een reanimatie in staat is redelijke rondetijden neer te zetten.
Er moest veel gebeuren want tijdens de training van de vorige Classic was het sleperoog afgebroken.
Er moest veel gebeuren want tijdens de training van de vorige Classic was het sleperoog afgebroken.
Dus gelijk maar even aan Frank gevraagd of hij nog een bodemplaat heeft? dezelfde week had ik hem binnen.
Na de verwijdering van de overbodige magneetbevestiging kan er begonnen worden met de opbouw
Als alles dan uit elkaar is, ziet het er uit als een zielig hoopje onderdelen, maar het zijn wel de beste onderdelen!
Eerst maar eens de uitlaatpijpen monteren op de nieuwe bodemplaat.
Zelfde motor, zelfde tandwiel want hij was vorig jaar niet te stoppen.
Langzaam komt het totaal plaatje weer een beetje in beeld.
Eerst maar eens de uitlaatpijpen monteren op de nieuwe bodemplaat.
Zelfde motor, zelfde tandwiel want hij was vorig jaar niet te stoppen.
Langzaam komt het totaal plaatje weer een beetje in beeld.
Alles schoon, alles keurig en het begint ook al een beetje soepel te lopen.
De bodemplaat lijkt klaar voor de eerste test rondjes op de baan, en nu maar afwachten of het simpel overzetten van de succesvolle setting ook gelijk goed werkt.
De bodemplaat lijkt klaar voor de eerste test rondjes op de baan, en nu maar afwachten of het simpel overzetten van de succesvolle setting ook gelijk goed werkt.
Afgelopen vrijdag heeft hij dan zijn eerste rondjes weer kunnen rijden bij De Bunker en hij is weer redelijk terug. Als enige wist de GT 40 weer rondetijden onder de 12 seconden te noteren. Hij voeld nog niet 100 % maar de snelheid is wel weer goed. Binnenkort maar eens op een zaterdag gaan trainen met de concurentie om te zien of hij de rest een beetje voor kan blijven?
4 opmerkingen:
Zo'n fly gt40 Ziet er toch een stuk degelijke uit dan de scalextric versie!
Ik begrijp dat je geen risico neemt tijdens de thuiswedstrijd? Gelijk heb je, want deze GT40 zal zijn titel moeten verdedigen in Drachten. Dat wordt dus nog een flinke klus om je het vuur aan de schenen te kunnen leggen.
Frank; Deze GT 40 is erg degelijk en heeft zich bewezen.
Porscheharry; De GT40 is als mikpunt opgebouwd en de uitdaging is nu om een betere auto te bouwen, maar of dat zal lukken?? Net nog een amerikaan besteld om te testen....binnenkort meer.
Ik zie het al, we gaan met zijn allen voor zorgen dat Leo de eerste bocht niet haalt....krijgen we een kleine kans om met winst thuis te komen....
Een reactie posten