vrijdag 2 maart 2007

Sleutelen

Dikke Leo heeft al wel eens iets gewonnen met al zijn gesleutel.

Met als hoogtepunt de eerste prijs in het Concour met een Ninco Mac laren tijden s de 24 uurs race in Temse (B)
En een eerste prijs in het Concour met een Pro slot porsche in politie uitvoering die ik had uitgeleend aan een ander team tijdens een race bij Speedtrack in Kampen.

De prijzen links zijn gewonnen tijdens de clubkampioenschappen bij Speedtrack in Kampen in de jaren 1999, 2000 en 2001.

De laatste twee bekers zijn van het seizoen 2005-2006 waar ik 3e ben geworden in het GT kampioenschap en kampioen in het DTM kampioenschap bij De Bunker in Drachten.



Ook tijdens de grote wedstrijden in de glorietijd van het SSP heb ik genoten en met veel plezier gesleuteld en gereden met en tegen toprijders












Sleutelen dat kan ik wel maar foto's maken
is niet echt mijn ding. Wat sleutel ik dan zoal??

In een georganiseerde chaos die ik mijn slotracewerkplaats noem,

bouw ik een Ninco Mercedes CLK om zodat er een Slot-it motorsteun in past omdat ik hier veel motoren voor heb en ik graag met de wat kleinere motoren rijd.

Natuurlijk wordt er ook wel gesleuteld aan de Nissans van Slot-it waarbij de zwarte is voorzien van een lichtset met remlichten en Flaming Pipes

De onschuldig ogende straatversie is een beest op de baan met de volledige NSR set :

NSR Shark2 motor en zowel voor als achter de luchtbanden van NSR.
Omdat de Nissan momenteel mijn favoriete auto is en ik met alles wil kunnen rijden heb ik deze week ook nog maar een anglewinder onderstel in elkaar gezet binnen de regels van De Bunker in Drachten.

Dit betekent het nodige freeswerk om de magneet op de door velen vervloekte plaats onder de achteras, te kunnen monteren.

Over een paar week de eerste ronden op de baan en ik ben zeer benieuwd welk onderstel nu het beste gaat bevallen

Tot die tijd zal mijn testrijder kijken of de auto's ook werkelijk sukkelproof zijn en niet bij de eerste crash volledig in puin liggen











Natuurlijk wordt er ook wel eens voor iemand anders gesleuteld.


Dit is de gemodificeerde Jaguar voor Fast Freddy waarin ik een lichtsetje heb gezet zodat hij ook de weg in het donker kan vinden.




Hier mocht mijn testrijder niet aan komen!!
Wat hij erg jammer vond


En voor komende zaterdagavond bij

mijn laatste creaties.


Stille Willie heeft de baan verlicht en ik heb 2x een Peugeot 307 van Ninco voorzien van verlichting zodat we door kunnen gaan in het donker.
Zo blijf ik lekker bezig ook in een jaar dat het plezier in het rijden wat wisselender is, plezier in het sleutelen zal er altijd blijven.
En de creaties zullen ook op de baan moeten om te zien of ik de kunst nog niet verleerd ben.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Als ik zo zie hoe je rijd ben je die kunst nog lang niet verleerd !!!
Ik zie er naar uit dat de peugotjes straks op de baan komen, niet voor niets is er verlichting gekomen op de baan natuurlijk !!!
Vanavond zullen we zien hoe alles bevalt.
Ik heb begrepen dat ook Freddy wat auto's meeneemt met verlichting dus we kunnen vanavond lekker los !
Ik zie je vanavond.

Unknown zei

erg goed dat je ook in die chaos de weg kunt vinden.
Tja , en dan ook nog verlichting op de wagens dan kan het haast niet meer mis gaan.
Zetje werkende ruitenwissers :-))??
Ik probeer ook in de schaarse momenten dat ik tijd heb , om mijn creaties van anglewinder en natuurlijk de screemin'Audi klaar te krijgen.
Dit alles zal dan terzijner tijd op een apparte site verschijnen waar ik nu nog aan werk.
Oftewel...druk druk druk