zaterdag 11 juli 2009

908 mislukt

1 van de auto's die ik eens wil proberen voor een classicrace is de Fly Porsche 908, dus die heb ik gekocht. Het gebeurd zelden dat ik met een standaard auto rijd dus moest deze ook een ander uiterlijk krijgen.
Eerst maar eens de auto uit elkaar halen om te kijken hoe de mensen van Fly het bedacht hebben en wat er verbeterd kan worden. Als medewerker in de OTP bij BAT in de RYO wilde ik deze keer gaan voor een ontwerp waarbij 1 van de global brands van ons bedrijf opnieuw zou terugkeren in de autosport.
OTP: Other Tobacco Products (iets ander dan sigaretten)
BAT: Britisch American Tobacco (tabakfabriek Niemeyer te Groningen)
RYO: Roll Your Own (Shag)
Na veel poetsen en schoonmaken konden de nieuwe kleuren en decals aangebracht worden, dit zag er zeer bevredigend uit en ik was positief gestemd over het eindresultaat. Het ontwerp laat duidelijk zien dat de RYO versie van Lucky Strike door de OTP fabriek van BAT wordt gemaakt in Groningen.
Alleen nog even sealen met een mooie blanke lak en hij kan weer in elkaar gebouwd worden.........
Helaas, net als bij de vorige classic (GT40) gaat het ook hier de eerste poging met de blanke lak mis.
No Luck witk Lucky Strike the first time.
Ik dacht aan alles gedacht te hebben maar de gebruikte rode verf wordt netjes opgelost door de blanke lak en zoekt vervolgens zijn eigen weg over het ontwerp.
GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
Opnieuw.
schoonmaken of een nieuwe kopen en opnieuw beginnen??
Eerst maar even laten bezinken en bezig met de modificaties aan de bodemplaat want met de GT40 begon het ook zo en vervolgens heb ik er alles mee gewonnen wat ik ermee kon winnen dus bestellen maar weer.
andere assen, (Willem)
andere lagers, (Willem)
andere wielen, (Willem)
andere banden, (Willem)
andere motor, (Guus)
andere tandwielen, (heb ik nog)
Classic inserts, (verplicht volgens de regels) maak ik van de originele wielen.
motormount vastzetten, (verplicht volgens de regels)
andere slepers en sleperschoen, (al gekocht bij Frank)
andere bedrading, (reeds gekocht bij Willem)
en andere schroefjes. (heb ik nog)
De nieuwe decals zullen wel weer uit Tilburg moeten komen.
De nieuwe motor uit Friesland (westhoek).
Zo blijf je lekker bezig maar ik zal doorgaan tot het lukt waarvan dan wederom een verslag.













6 opmerkingen:

Danny zei

Verdorie en hij zag er net zo knap uit.

PorscheHarry zei

Dat is idd flink balen Leo. Gebruik je wel dezelde merken lak? Een keertje opnieuw overspuiten en dan een andere sponsor zoeken een optie?

Scrapitz zei

Ik heb met de tamiya lak nog niet zoiets als jou mee gemaakt...
Wel balen zeg, zag er zo leuk uit...

Steffer zei

Zonde, maar het gaat je wel lukken!

Als ik je lijstje aan onderdelen zie had je beter een 2de hands kapje op Marktplaats kunnen scoren...

Dikke Leo zei

Danny; Het was even balen maar ik zal doorgaan.
Harry; Ik zal zeker niet van sponsor veranderen maar wel beter letten op de lak.
Willem;Ik zal betere lak overwegen en het resultaat gaat er zeker niet minder uitzien want om het Concour te winnen moet hij super zijn deze keer.
Steffer; Goed opletten op marktplaats waar deze ook vandaan komt is een kwestie van geduldig wachten want er wordt niet veel goeds meer aangeboden. En geduld heb ik niet altijd, kijk je vervolgens een dag niet dan was het er wel maar is het reeds gereserveerd of verkocht....

Danny zei

Leo nooit opgeven, het baalgevoel ken ik, maar 's anderendaags is een nieuwe dag met nieuwe kansen.