woensdag 22 juli 2009

Testen bij De Bunker

Op uitnodiging van Willem gingen Raychel en ik even een middagje trainen bij De Bunker in Drachten.

Na enig sleutelwerk aan de auto's konden we lekker rijden op de baan die nog steeds erg goed is. De verschilleen waren klein, Ik in baan 2 en Willem in baan 3 leverde de volgende rondetijden op.

Hoezo close racing.De Heineken Porsche kon zo uit de kast vandaag 9.8 rijden.
De auto's waar ik mee gereden heb waren vooral Slot-it auto's, de Mac-Laren was de snelste maar ook de Nissan en de Jaguar reden netjes onder de 10 seconden. De Porsche moet eerst een andere motor hebben want de geplaatste motor was niet goed dus volgende keer beter.
Raychel reed met een "oude" Lola B98-10 maar toen ik die even probeerde bleek hij net zo snel als de Mac-Laren. Dus de oude auto is nog steeds erg goed.
Donald was er ook om een regelaar en een auto te testen, een volgende keer zal ik eens vragen of ik hier naar mag kijken want dit heeft wel potentie.


Willem was bezig met een auto die nog niet eerder bij De Bunker heeft gereden en na wat sleutelwerk zag dit er erg goed uit, welke auto het is laat ik aan Willem om bekend te maken.
Na de sleutelklasse nog even snel!!! een paar rondjes met de 908 gereden.
Deze eerste test op de baan stemd mij zeer tevreden, de auto rijd erg lekker en na een paar rondjes (baan3) was al duidelijk dat het een winnaar kan worden.
Tijdens de Classicrace bij De Bunker waren slechts 2 rijders in staat onder de 12 seconden te rijden.
De Lucky 908 zette na 10 ronden een 11.780 als snelste tijd.
Mijn persoonlijk record met de Ford GT40 is 11.494, dus nog 0.3 seconden ergens vandaan halen....Ik heb inmiddels een andere motor gekocht op aanraden van Roel (NSR uit de 917)dus deze moet er maar even in.
Als hij het record verbeterd zal ik hier een uitgebreid en gedetaileerd verslag over schrijven.




2 opmerkingen:

PorscheHarry zei

Dat wordt dus een Shark 20K? Moet een goed gevoel geven een vers gebouwde Porsche tijdens de eerste rit al potentie te zien hebben. Nou Willem, waar blijf je dan met je update op je blog, zien ... zien! :-)

Dikke Leo zei

PorscheHarry; inderdaad de 20k met een oranje wikkel, deze zou het best zijn voor een Classic.?!