woensdag 9 september 2009

APK Porsche 956

Bij De Bunker in Drachten wordt sinds een jaar gereden met de Slot-it Porsche 956C als club auto.
We hebben al eerder clubauto's gehad maar nog nooit eerder zulke probleemloze.
De kwaliteit van Slot-it is natuurlijk wel bekend maar hoe zouden ze zich houden als clubauto die wekelijks ingezet gaat worden om een prestatie te leveren.??? Er is gekozen voor 4 vaste auto's in een vaste baan dus de Heineken uitvoering wordt door iedereen gereden in baan 2, door de rijders te laten verschuiven krijg je dus aan het eind de beste rijder van de avond omdat iedereen met dezelfde auto in de zelfde baan heeft gereden onder vergelijkbare omstandigheden.
De "vis" uitvoering is de reserve en de babycres is de vaste kwalificatie auto.
Voor iedere race van 4 minuten werden de banden schoongemaakt met wasbenzine, tijdens het eerste half jaar waren dit P2 banden en het tweede half jaar is er gereden met P3 banden. Beide banden deden het zeer goed met deze behandeling, de P3 banden hebben gemiddeld 2687 ronden gereden wat betekend dat ze 120,932 km hebben afgelegd, ze zijn nog niet af of uitgedroogd maar we zullen komend seizoen met P6 gaan rijden om mee te kunnen met de sleutelklasse.

De auto's zijn nu dus voor een APK mee naar huis want na 4304 ronden gemiddeld per auto (193,7 km) mag er wel even naar gekeken worden.
De auto's zijn even schoon geborsteld en de magneetkracht van alle auto's is even weer gelijk gezet op 180 gram onder de achteras. Daarna kreeg iedere auto een paar drupjes naaimachine olie op de lagers en het motortje waarna ze weer gereed zijn voor de volgende 200 km.
En dan te bedenken dat ze door ruim 40 verschillende mensen zijn gebruikt tijdens de clubavonden en op feestjes waar ook onervaren mensen ermee hebben gereden of dat geprobeerd hebben.
Tijdens deze survival van de Porsches is er behalve de banden en de slepers (1x)geen enkel onderdeel vervangen en de Porsches rijden dus nog steeds zoals uit de doos geleverd.
De prestaties van de auto zijn nog steeds vergelijkbaar met de eerste kilometers dus kunnen we gerust stellen dat de Slot-it Porsches de beste clubauto's zijn die we bij De Bunker ooit gehad hebben.
Komend seizoen zullen de Porsches wederom als clubauto ingezet gaan worden en zullen ze beschikbaar zijn voor gastrijders en tijdens feestjes want de Slot-it Porsches zijn (bijna) niet kapot te krijgen.




8 opmerkingen:

PorscheHarry zei

Porsche staat nu eenmaal bekend om het bouwen van kwaliteitsauto's ;-)
Overigens houd het slotraceforum ook eens in de gaten. Is het topic 'Kampioenschap der Lage Landen' niets voor De Bunker? Wel mogelijk stof tot nadenken zeker gezien jullie ervaring met Slot It.

Scrapitz zei

We zullen de auto's weer eens goed testen het komende seizoen ;-)
Fijn om te zien dat je we auto's weer helemaal tip top in orde hebt gemaakt.
Namens het bestuur, Bedankt Leo!!!

Dutch zei

Ik heb mijn 956 C nu drie maanden en het lijkt wel of hij zelfs steeds beter gaat rijden.
Het zijn echt superauto's.
Ik denk dat je gewoon weer 200 km probleemloos kan rijden!

FRANK103 zei

Tja, ik lees gewoon dat jullie als bejaarden met die Porsches over de baan tuffen. Het moet toch mogelijk zijn binnen 1 race de achtervleugel en de koplampen aan gort te rijden!

Misschien moet ik toch eens bij jullie langs komen om het goede voorbeeld te geven. Denk toch eens meer aan de winkelnering van Scrapitz, die wil heus regelmatig nieuwe auto's leveren!

HenkG zei

@ Frank 103: auto's aan gort (vreemde uitdrukking) rijden zal niet gemakkelijk gaan met 180 gram magneeetkracht onder de achteras...

PorscheHarry zei

@Frank103: Ik vermoed dat het dan niet met jouw aanwezigheid te maken heeft, maar als ik me goed herinner wat ooit met die Schiesser 956KH Porsche is gebeurd zit het meer in de familiaire sfeer.

FRANK103 zei

@Henk: zo heet dat hier :-)

@Harold: ik heb niet veel auto's met spiegels en antenne's erop, is loze ballast en remt alleen maar af. Die schiesser is toch heel fraai gelijmd?


Maar om on topic te gaan: die Porsches zijn dus heel makkelijk stuk te krijgen!

Dikke Leo zei

Ik zal eens een paar foto's maken van de auto's zoals ze er nu uitzien, dan kan je zien dat ze wel degelijk aan Gort gaan.

En met 180 gram magneetkracht ga je dus veel harder door de bochten waardoor de klappers ook veel harder worden als het mis gaat.
Dus weinig spiegels, antennes en koplampjes meer over, opvallend is wel dat alleen de kwalificatie auto zijn spoiler is verloren.

Vanaf Oktober gaan ze weer ingezet worden voor de volgende 200 km.