woensdag 26 november 2008

Ik ben klaar voor de Classic John Meijer memorial

Dit was hem,





De legendarische Ford GT40 die winnaar was in de dichte klasse bij Speedtrack tijdens de laatste Classic


07-09-2008.







Nadat ik hem gekocht had moest hij natuurlijk uit elkaar voor een metamorfose.


De bodemplaat is perfect dus die ga ik eerst aan de kant leggen zodat ik hem kan testen en eventueel later nog kan verbeteren.






Het interieur is een drama dus dat mag er wel uit.




Wat eens viessss was is netjes schoon gemaakt.




De neus maar even voorzien van een toepasselijk kleurtje.






Daarna wat stickers en wat afplakken







Tenslotte een beetje verven










En de kap is klaar









Het interieur is nog steeds een drama maar de auto is er wel van opgeknapt.





Zo ziet het geheel er dan uit.

Na een paar kleine technische aanpassingen is de GT40 inmiddels op de thuisbaan sneller dan mijn Slotit F312 waarmee ik 6e was in Kampen dus het lijkt goed.





In de line up met de 2 voorgangers misstaat hij absoluut niet maar 100 punten is het uiterlijk ook niet dus.........









Bij Willem S maar een nieuwe gekocht voor het interieur.

Want Big on Detail moet natuurlijk ook bij de slotraceauto's om een kans te maken.







Daar heb ik dan op dezelfde wijze maar een volledig nieuw exemplaar van gemaakt.



Gereed voor de Classic Cup John Meijer Memorial Race die op 14 december verreden zou gaan worden.



Dit zou de 6e Classic Cup zijn.



De Classic cup is niet zomaar een race.



Inmiddels zijn er tijdens de 5 door Frank en Jan georganiseerde races 48 verschillende rijders aan de start verschenen.



In totaal is er 94 keer een deelnemer aan de start verschenen.



De meest succesvolle vereniging is Speedtrack met 20 deelnemers tijdens de eerste race en 26 deelnemers tijdens de tweede race



Er zijn tijdens de Classic 20 verschillende auto's aan de start verschenen.



De meest gebruikte open auto is de Slot-it Ferrari F312 die 33 keer aan de start is verschenen.

In de gesloten klasse zijn het de Fly Ford GT40, de Fly Lola T-70 en de Fly F512S die allen 6 maal aan de start zijn verschenen.



De enige rijder die alle edities van de Classic als rijder heeft deelgenomen is Rob van Altena hij was ook de meest succesvolle rijder met de plaatsen 1, 2, 3, 4 en 4



Iedere editie van de Classic Cup leverde een andere winnaar wat wel aangeeft hoe klein de onderlinge verschillen zijn aan de top.



En hoe moeilijk het is om aan de top te blijven.



In de 5 gehouden races zijn het 3 verschillende auto's geweest die hebben gewonnen.



3x Slotit F312, 1x Scalextric Corvette 1x Fly Porsche 908



In de dichte klasse zijn het 4 verschillende modellen die weten te winnen.



1x Spirit F512M, 1x FlyLola T70, 2 x Fly Porsche 917 en 1 x Fly Ford GT40 maar met 5 podiumplaatsen is de Ford GT40 de meest succesvolle dichte auto



Ik ben er helemaal klaar voor om mijn laatste resultaat (6e in de open klasse) te verbeteren en voor het eerst in de dichte klasse te gaan starten.



Helaas bereikte ons het treurige bericht dat de Classic cup John Meijer Memorial race niet gehouden kan worden bij Gastvereniging SRA in Almere.



De organisatie heeft er nog alles aan gedaan om uit te wijken naar een andere lokatie maar helaas was dit niet meer mogelijk.



Ik wens de organisatoren Jan en Frank veel succes met de organisatie volgend jaar waar ik zeker zal proberen om in Kampen aan de start te verschijnen en misschien nog vaker als het niet te ver is.

2 opmerkingen:

Willem S zei

je kan zien dat er iemand teveel vrije tijd heeft ;-)

Willem S zei

vanavond neem je hem mee en kan ik hem in het echt bekijken ;-)