zaterdag 25 juli 2009

Update Fly Porsche 908

De Fly Porsche 908 was de vorige keer al erg veelbelovend maar ergens moest ik nog een halve seconde tijdwinst vinden, dus nog maar eens goed bekijken. Roel (Speedtrack) adviseerde mij de Shark 20 van NSR en omdat hij met die motor in zijn NSR Ford mij heeft verslagen, moest ik dat maar eens proberen. Daarna de achteras ook nog even voorzien van Slotingplus bushings om de verticale speling te minimaliseren.Voor was al de juiste sleperschoen met MB-slot slepers geplaatst maar nu ook de onafhankelijk draaiende voorwielen met de wielen en de as van Slot-it.
MB-slot heeft dit ook maar de as van Slot-it is veel makkelijker te plaatsen en kan ingekort worden zodat je de spoorbreedte kan aanpassen aan de auto.
Het messing buisje zorgt ervoor dat er minimale horizontale en verticale speling is. Zerogrip completeerd de vooras.Zuinig met lood want hij hoeft maar 70 gram te zijn en meer is niet altijd beter. even wegen levert al 80 gram totaal gewicht.
Het kapgewicht van minimaal 20 gram is ook geen probleem want die is standaard al een paar gram zwaarder. Na deze laatste ingrepen kan ik de balans eerst eens opmaken . Er zijn veel onderdelen gebruikt en niet alles wat gebruikt is is absoluut noodzakelijk om met de auto te kunnen rijden. Maar als je iets doet moet je het ook goed doen so let's go al the way
Gebruikte onderdelen;
Fly porsche 908
tandwielen 11-32 (speedchekker; 30 km/h) Volgens Roel is meer topsnelheid niet altijd beter.
slotingplus lagers voor de achteras
Slot-it achterwielen 17 x 8
1 achteras
NSR Shark 20
Slot-it siliconen draad
Slot-it voorwielen 15 x 8
Zerogrip 19 x 10
Slot-it Independent Front Wheel Axle (SIPA 39)
SICH 10 sleperschoen
slepers
Decalsetje(gekochte en zelfgemaakte) en een beetje verf
Achterbanden zijn per club verschillend en worden voor aanvang van de race verstrekt.
Gelukkig kunnen bijna alle onderdelen hergebruikt worden zodat het geen dure hobby hoeft te zijn.
Vrijdag 31 Juli gaat er van 19.00 - 23.00 uur gereden worden bij De Bunker, dan zal ik de Porsche 908 weer een aantal rondjes laten rijden om te kijken of ik mijn Classic PR (11.494) kan verbeteren.

4 opmerkingen:

Danny zei

Ben benieuwd of hij de verwachtingen kan inlossen, aan het materiaal kan het niet meer liggen, overal state of the art, top.

FRANK103 zei

Met zoveel (dure) onderdeeltjes op de auto wordt een NSR toch een goedkope aanbieding!

PorscheHarry zei

Ik herken dit wel, Fly heeft de looks en NSR en Slot It de techniek. Zo steekt mijn 917K Gulf #2 ook in elkaar. Je opmerking dat alle onderdelen hergebruikt kunnen worden is goed voor je geweten ;-)

Dikke Leo zei

Danny; Hij moet goed zijn maar we zullen het vrijdag zien.
Frank; Slot-it en NSR zijn bij "DE CLASSIC" de goedkope oplossing om mee te doen, Fly en Scalextric zijn toch de mooiere auto's.
PorscheHarry; Het verkoopt beter naar de vrouw ;-) .In deze auto zit geen enkel hergebruikt onderdeel al had dat wel gekund...De techniek is goed maar het oog wil ook wat.