donderdag 6 augustus 2009

Ferrari 512

Toen de postbode laatst een pakje bracht zaten hier 3 auto's in. De eerste was de reeds beschreven Porsche GT1 98 etc..... maar de doos bevatte ook een echte classic. Een F512 in nog zeer goede staat.Alles lijkt aanwezig te zijn en de vorige eigenaar heeft hem netjes behandeld dus mochten de schroeven er uit om eens te kijken hoe de binnenzijde er uit ziet.En ook aan de binnenkant van de auto weinig nieuws, een te verbeteren onafhankelijke voorwielophanging en een motormount zoals in de 908 echter deze is reeds vast gezet door een vorige eigenaar. verder lijkt er weinig aan gebeurd te zijn, geen lood en nog de originele banden. Over de motor heb ik mijn twijfels of Fly de auto met deze motor geleverd heeft maar dat maakt niets uit want de motor zal tijdens de upgrade toch vervangen worden. De magneet zal dan ook op de magnetenhoop verdwijnen want een echte classic moet zonder magneet gereden worden. Natuurlijk is het veel te warm op de slotracezolder dus is dit niet de tijd om hier mee bezig te gaan maar ik wilde de nieuwste aanwinst in de classic collectie toch even nader bestuderen.
Binnenkort eenzelfde eerste info over de derde aankoop uit de zelfde doos.
Ook een exemplaar waar ik al tijden naar op zoek was.




7 opmerkingen:

FRANK103 zei

Heel mooi ding die 512. Ik heb er nog spijt van dat ik er geen gescoord heb bij Klaas Bos te P. Maar eens komt er eentje!

Dutch zei

Prachtige wagen.
Ik vindt dit één van de mooiste Ferrari's die ooit op Le Mans gereden heeft!!
Veel plezier er mee!

Danny zei

Je hebt een goeie smaak wat aankoop van auto's betreft.
Derde aanwinst, gokje Lola T70, of Joest Porsche?

Dikke Leo zei

Frank; je komt ze nog geregeld tegen, ook op marktplaats.

Huub; Ik vind hem ook erg mooi maar er zijn zoveel erg mooie.

Danny;Met beide auto's zit je in de goede richting maar het is een andere klassieker.

Danny zei

Leo, ik weet dat je bijhoudt wat er in welke klasse hoeveel maal gewonnen heeft en je je aankopen daar op afstemd, dus zal het logischerwijze wel een Fly Porsche 917K moeten zijn.

Dikke Leo zei

Danny; Goed opgelet, het is dus een 917K van Fly, vooral omdat ik ooit eens tegen PorschHarry wil strijden met eenzelfde auto.

PorscheHarry zei

Gaat je waarschijnlijk ook lukken :-) Grappig, die Scalextric Sport wikkel in een Fly. Waarschijnlijk is bij deze slotcar de kont te lang en zal het extra gewicht achter de achteras tegen je werken ......... maar ik heb geen probleem om een Ferrari te verslaan hoor (zie ook Steve McQueen's Le Mans).