Tijdens de classic georganiseerd door Frank http://www.frankslot.nl/ en Jan heeft de 917 al bewezen dat het een goede classic is, of hebben de betere rijders gekozen voor een 917?
Na het succes met de Fly Ford GT40 waarmee ik PorscheHarry de laatste race bij Speedtrack nog net heb kennen verslaan toen hij met de goedkopere NSR uitvoering van de 917 reed moest ik toch ook maar een 917 toevoegen aan mijn collectie om te kunnen beoordelen of het de auto is of de rijder die de 917 zo succesvol maakt.
Veel overeenkomsten met de F 512 en de Porsche 908, dus een herhaling van zetten.
Het boodschappenlijstje van de 908 kan weer tevoorschijn worden gehaald al vind mijn vrouw dat ik best eens iets mag hergebruiken.
Het grootste verschil tussen deze 3 classics en de Ford GT40 is wel de losse motorhouder die erg makkelijk had kunnen zijn voor het testen van meerdere Motoren/ overbrengverhoudingen als het reglement dit toegestaan zou hebben.
De regels schrijven echter voor dat de motorhouder vast gelijmd of geschroeft moet zijn aan de bodemplaat waardoor een minder soepele achterzijde ontstaat. De Ford GT 40 prsteerde volgens mij vooral omdat hij een lekker soepel achterstel had dus ik moet nog zien of 1 van deze 3 nieuwe aankopen de GT40 kan verslaan?
Kijk uit Harold, hij komt eraan.
Nu alleen nog een leuk eigen ontwerp bedenken wat nodig zal zijn want bijna alles is al eens gedaan met de 917 zie hiervoor mijn eerdere studie http://dikke-leo.blogspot.com/2008/12/posche-917k.html waaruit wel blijkt dat de liefde voor de 917 al langer aanwezig is.
1 opmerking:
Een extra 917K geeft in ieder geval extra cachet op de baan tussen al die rode Ferrari's en Alfa's en die Fly Gulf #2 heeft nog altijd hoge ambities voor de dichte klasse..... en anders zet ik toch gewoon die ene onbekende lichtblauwe NSR op baan ;-)
Een reactie posten