vrijdag 7 augustus 2009

Porsche 917K

De derde aankoop uit de zelfde doos is de Fly Porsche 917.
Tijdens de classic georganiseerd door Frank http://www.frankslot.nl/ en Jan heeft de 917 al bewezen dat het een goede classic is, of hebben de betere rijders gekozen voor een 917?
Na het succes met de Fly Ford GT40 waarmee ik PorscheHarry de laatste race bij Speedtrack nog net heb kennen verslaan toen hij met de goedkopere NSR uitvoering van de 917 reed moest ik toch ook maar een 917 toevoegen aan mijn collectie om te kunnen beoordelen of het de auto is of de rijder die de 917 zo succesvol maakt.

Het aangeschafte exemplaar van het merk Fly ziet er goed uit, alle benodigde onderdelen zijn aanwezig en alweer de indruk dat de vorige eigenaar er weinig mee gereden heeft. Dat is dan weer gunstig voor mij want als hij er meer mee gereden had was hij er van overtuigd geraakt dat het een zeer goede auto is of hij had de auto teveel beschadigd waardoor hij niet meer geschikt voor de handel zou zijn.Ook na het verwijderen van de schroeven en het bestuderen van het interieur blijft de tevredenheid over de aankoop.
Veel overeenkomsten met de F 512 en de Porsche 908, dus een herhaling van zetten.
Het boodschappenlijstje van de 908 kan weer tevoorschijn worden gehaald al vind mijn vrouw dat ik best eens iets mag hergebruiken.

Het grootste verschil tussen deze 3 classics en de Ford GT40 is wel de losse motorhouder die erg makkelijk had kunnen zijn voor het testen van meerdere Motoren/ overbrengverhoudingen als het reglement dit toegestaan zou hebben.
De regels schrijven echter voor dat de motorhouder vast gelijmd of geschroeft moet zijn aan de bodemplaat waardoor een minder soepele achterzijde ontstaat. De Ford GT 40 prsteerde volgens mij vooral omdat hij een lekker soepel achterstel had dus ik moet nog zien of 1 van deze 3 nieuwe aankopen de GT40 kan verslaan? Slotrace blijft echter leuk door de vele uitdagingen die het bied en de enorme keus aan modellen en onderdelen. Op ieder nivo en in iedere klasse zijn vergelijkbare tegenstanders te vinden dus strijd zal er altijd zijn. Met deze "nieuwe" aanwinst kan ik ooit de eerlijke strijd aangaan met PorscheHarry en proberen mijn successen in de dichte klasse tijdens de classic georganiseerd door Frank http://www.frankslot.nl/N_frame.html?http://www.frankslot.nl/ en Jan verder uit te breiden.

Kijk uit Harold, hij komt eraan.

Nu alleen nog een leuk eigen ontwerp bedenken wat nodig zal zijn want bijna alles is al eens gedaan met de 917 zie hiervoor mijn eerdere studie http://dikke-leo.blogspot.com/2008/12/posche-917k.html waaruit wel blijkt dat de liefde voor de 917 al langer aanwezig is.





1 opmerking:

PorscheHarry zei

Een extra 917K geeft in ieder geval extra cachet op de baan tussen al die rode Ferrari's en Alfa's en die Fly Gulf #2 heeft nog altijd hoge ambities voor de dichte klasse..... en anders zet ik toch gewoon die ene onbekende lichtblauwe NSR op baan ;-)