zaterdag 1 augustus 2009

testavond De Bunker

Testen en trainen bij De Bunker, het is altijd maar afwachten wie daar op af komt.
Met de koffer vol ging ik vol goede moed naar Willem waarna we naar de club reden om de deur open te doen. John Jense (uit delfzijl) stond al te wachten en het duurde niet lang of het was een gezellige drukte. John, Alfonds en nog een "nieuwe" kwamen trainen om de baan te leren kennen. Joost, Freddy, Donald, Willem en ik waren duidelijk aan het testen waarbij opviel dat Donald met 42km/h de snelste auto had op het rechte stuk. Ik had voor deze gelegenheid 7 auto's bij me om te testen.
Alle testronden werden gereden in baan 3
v.r.nr.l
Slot-it Porsche 956 Beste tijd 9,79
Slot-it McLaren 9,0
NSR Mosler 9,62 gekocht bij Guus http://www.slotracingfriesland.nl/voor 15 euro, een magneet erin en dan zo op de baan
Slot-it Nissan geen tijd beneden de 10 sec
Slot-it Jaguar 9,98
Pro Slot Toyota GT-One 9,54 later meer hierover
Fly Lola B98-10 8,93 volledig onverwacht was de 4 jaar oude Lola de beste auto van de avond, Willem was met de Riley een fractie langzamer maar ook heel erg goed en als derde auto was het mijn Mc Laren die toch enigsinds tegenviel in de overige banen.
Ook even op de baan de splinternieuwe Morgans van SCX. Schitterende auto's met verlichting en een instelbare magneet, een echte aanrader voor op de thuisbaan maar nu even op de clubbaan. De "De Walt" uitvoering ging zo op de baan en het viel direct op dat hij de show zou stelen maar niet het snelheidsrecord. Daarna de 1e uitvoering die inmiddels was voorzien van een betere SCX motor (gekregen van Guus) maar ook met deze motor was er lang niet genoeg snelheid 26 km/h waardoor hij bleef steken op een 12 seconden per ronde. Ik vind ze echter dusdanig mooi dat dit nog een vervolg gaat krijgen want http://obergonring.blogspot.com/ heeft al menig verslag van een SCX auto die bijna dagelijks beter wordt, het kan dus wel. Een leuke auto die ik in een ongebruikelijk setting (sidewinder) eens wilde testen was een echte oude Toyota GT one van Pro Slot. tijdens een eerdere testsessie was het sleperoogje afgebroken en toen was hij op de plank terecht gekomen. Tijdens een bezoek aan Guus http://www.slotracingfriesland.nl/ kwam die met een scaleauto bodemplaat die er uitermate geschikt voor zou zijn. Slot-it motormount dus ombouwen naar sidewinder, een oude 25K motor erin en rijden.
Het is even sleutelen en dremelen maar het is gelukt en de eerste test stemd mij gunstig, verbeterpunten; de standaard vooras is onrustig en er mag wel een betere motor in. De voor het eerst geteste houtenbaan sleperschoen voldeed goed evenals de zachte slepers van MB-Slot.
Ook de Porsche 908 kwam aan het eind van de avond nog even op de baan, Roel had mij geadviseerd de oranje Shark van NSR eens te proberen dus dat heb ik gedaan. De motor is nieuw en voelt nog niet super, na een rondje of 50 en een paar druppeltjes olie ging het al wat beter.
ronde tijd aan het eind van de avond na iets meer lood geplaatst te hebben was 11,9 sec. Erg betrouwbaar en voorspelbaar rijgedrag maar op de snelle baan van De Bunker met veel grip mis ik topsnelheid dus gaat deze motor getest worden op een andere baan vanwege zijn goede eigenschappen en gaat de aanval op het baanrecord verder met weer een andere motor.
Nu zie ik de postbode met mijn nieuwe aankopen dus ga ik mijn pakje uitpakken waarvan morgen weer een verslag.



5 opmerkingen:

PorscheHarry zei

De Shark20 is meer iets voor Kampen, in Drachten ligt de snelheid veel hoger. Euro 15 voor een NSR is een koopje, die had ik ook niet laten staan.

HenkG zei

Eruit die magneet in die Morgans. Peezesjes erop en wat lood! Dan wordt het pas echt leuk!

BK-Racing zei

Kun je misschien even een review schrijven van dat nieuwe Xlot wagentje ? Ben erg benieuwd nl.

Dikke Leo zei

PorscheHarry; Zo zie je dat een auto tunen ook nog weer baanafhankelijk is en als Guus vaker zoiets heeft groeid mijn collectie wel erg snel.
HenkG; voor op de thuisbaan OK maar bij DeBunker is het toch nog steeds veel magneet.

BK-Racing; Revieuw van de XLOT zal niet gaan want ik heb er niet mee gereden en ik heb hem niet gekocht want daar wordt voorlopig nog niet mee gereden bij De Bunker.

Anoniem zei

wanneer zijn de trainingsavonden denk dat mijn koffer naar een jr weer uit de kast moet . gr eddy