De postbode bracht afgelopen zaterdag een pakje en 1 van de 3 auto's die daar in zaten was de Fly Porsche 911 GT1 98 Racing EVO 2RS Test car. Een hele mond vol maar het klinkt wel gaaf als ze je vragen met welke auto je gereden hebt.Deze uitvoering heeft het in het verleden erg goed gedaan bij De Bunker en omdat de "oude" Lola het zo goed doet tijdens de training wilde ik de Porsche 911 GT1 98 Racing EVO 2RS Test car nog een keer een kans geven.
Mijn eerste Porsche 911 GT1 98 was geen Racing EVO 2RS Test car maar een gewone uitvoering. Het was wel een goudkleurige maar die heeft de strijd niet overleefd omdat hij wel erg gemodificeerd was en daardoor erg snel maar ook een stuk kwetsbaarder was geworden.De tape verraad dat de auto al wel gebruikt is maar hij ziet er buitenom nog erg goed en compleet uit. Van de motor is bekend dat hij erg snel is en na de afschaffing van de snelheidsbeperking ( vreemde regel; we gaan racen maar je mag niet te hard rijden??) mag deze motor ook getest worden.
Aan de binnenzijde kan je zien dat de vorige eigenaar een stukje lood heeft geplaatst maar alles ziet er verder erg netjes uit.
Een snelle meting verteld mij dat de auto standaard nog teveel magneetkracht heeft, een vrij hoge topsnelheid 38km/h en voor een racing uitvoering vind ik de auto behoorlijk zwaar met zijn 89 gram zonder het stukje lood.
Ik zal eens proberen de auto binnen de regels van De Bunker af te stellen om te kijken of hij binnen de huidige regels nog steeds goed mee kan.
.
.
4 opmerkingen:
Als hij even snel is als mijn race-vriend zijn matzwarte Fly Porsche 911 GT1 98 Racing EVO Martini dan mag je er donder op zeggen dat hij hèèl maar dan ook hèèl snel is.
Ik heb dezelfde Porsche 911 GT1 98 maar dan de wit met gele uitvoering,nier de racing versie,maar met slot.it onderdelen en motor in en ik krijg hem niet snel genoeg.
Heel mooie auto. Ik ben erg benieuws naar de snelheid van de auto en hoe hij zich daarmee op de baan weet te houden.
Tjonge, ik heb ook een goudkleurige fly porsche, maar daarmee kan je niet eens een baksteen bijhouden!
Maar deze ziet er wel vlot uit, voor een Porsche dan!
Een reactie posten